31 Ekim 2016 Pazartesi

Is dedigin

Hep ask yazardim, hep sikayet, e bir degisiklik yapalim isten bahsedelim. Anacim is arama bildigin basli basina is. Once ne istiyorsun, neden zevk alirsin bulacaksin, bunu yaparken once ne olasiliklar var onlari ogreneceksin, o isleri yapan insanlari bulacaksin, yazacaksin, konusmaya calisacaksin, konuscaklar, ogreneceksin isteyip sevip sevmeyecegini dusuneceksin, o insanlarla kontagi tutacaksin. Cok zor zanaat ama bununla bitmiyor. Yani soyle isin en onemli kismi ne istedigini bulabilmek hayatta herseyde oldugu gibi, sonra o isin icinde olan insanlarla networking yapmak, sonrasi is gorusmesi ve basari ile ise baslamak bi pazarlik kismindan sonra. Oyle networking deyip gecmemek lazim, onsuz hicbirsey olmuyor. Ay ya ben sikayet etmeyecektim noldu? Olmadi. Resume var resumeyi tailor etmek var, gorusmeyi basariyla gecmek var. Anam icim karardi aslinda epey yol katettim, cok sey ogreniyor insan da hersey gibi bu da cok ogrenmeli kolay olmayan bir surec. Tabi insanin bulundugu alan cok onemli, mesala finanasta doktora yaptiysan bir otelde yilda 2 kez olan konferanslarla is buluyorsun, sonrasi om-site gitmek, kesinlikle zor bir surec ama hersey goreceli. Mezun sayisi ihtiyac sayisindan cok olmadigi icin, biyoloji kimya doktoralilari gibi is bulmak daha kolay. Dedigim gibi kolay degil, sadece daha kolay olasilik fazla oldugundaN.

Ay ben boyle bilgilendirici bisi yazacaktim ama olmadi, birakcam. Hayatimda guzel seyler oluyor ama, mutluyum, daha guzel gunleri de dort gozle bekliyorum.

Welcome welcome!

Hiç yorum yok: