21 Temmuz 2013 Pazar

Turk dostlugu baska midir?

Su gezi ideolojisi benzer olan cok insani biraraya getirdi. Hani kitle buyuk, cok cesitli ama cok ortak nokta var, ilginctir, cok da aykirilik. Hala bir Kurt konusu gelince masayabaslar ayriliklar. Herkes savunuyor bariscil oldugunu, haliyle ben de tum anlamiyla. Hicbir canlinin olmesine tahammulum yok, oh iyi olmus diyemiyorum, diyen zihniyeti anlamiyorum, olen terorsit dahi olsa ne kotu, yanmaz mi insanin cani? Hem terorist dedigin nedir ki? Cok goreceli bir kavram, ben sana gore teror yapiyorumdur, sen de bana, mesela haklar olunca, ozgurluk olunca, yapan devlet dahi olsa adi terorizm degil de nedir? Ama gariptir bizim ulke, bole uclarin ulkesi belki de bahsetmisimdir. Ataturkcusu cok Ataturkcu, Kurdu Kurt, Turku Turk, Galatasaraylisi koyu Glatasarayli, hani kirmizi sari akiyor, Fenerlinin pipisi sari lacivert, garip yerdir bizim memleket. Boyle cok acik goruslu insan vardir tanistigim, doktorasini yapmis, 5-10 arasi Amerika'da yasamis, hala derki PKK'li oldu iyi oldu, der ki devlet nasil Kurt'lerle anlasma yapar, vay efendim Ataturk. Of be ya! Simdi dusunuyorum bu AKP'liler nasil olurda uzulmezler o olen cocuk yasta insanlara, nasil icleri sizlamaz, sigar mi insanliga olanlar? Sonra geliyor aklima, uzulmezler, icleri sigmaz, onlarin insanligina da sigar, senelerdir Alevi, Kurt, tencere tava hep ayni hava.
Nasil baslamistim, hah gezi benzer insanlari biraraya getirdi tum aykiriklara ragmen. Uzun seneler sonra Turk ortamina girdim, cok da sevdim, espriler ayni, boyle konusyorsun, zirvaliyorsun, egleniyorsun birlikte, super guzel bir his. Cok dostlarim oldugunu dusunurum ben, ama en babalari Turk'tur, Turk'un Turk'ten baska dostu vardir ama Turk'un dostlugu da baskadir. Icten guzel insanlardir, sonra duygusallardir, saglam sorun cikar sonrasinda bu sebeplerden, ya ask olur ara bozulur, ya dedikodu, ya da beklentiler karsilanmaz, ama bazen pek guzel olur bunlarin hicbiri olmaz ve cok koca guzel dostluklar olur :) Ben seviyor siz Turkleri velhasili :p


Hiç yorum yok: